7.30 am photos

DSC02349.JPG

Om zes uur ’s ochtends stond ik op. Ik kleedde me aan, maakte me vluchtig op en pakte mijn tas in. Nog even snel plassen en ondetussen mijn mobiel checken. Ik had een mail van mijn docent; ze was ziek en het hoorcollege van 8.30 ging niet door.
Voor niks zo vroeg opgestaan, was de eerste gedachte die door mijn hoofd ging. Slapen zou niet meer lukken. Ik was al helemaal klaar om de deur uit te gaan! De deur uitgaan… Waarom zou ik dat nog steeds niet doen? De beslissing was snel gemaakt en om kwart over zeven zat ik op de fiets richting de hei, met mijn tas met daarin een compleet andere inhoud. In plaats van boeken en mijn laptop, sjouwde ik nu mijn camera en standaard mee.
Het bleek mijn beste idee sinds tijden te zijn. 

De ochtend begon koud en wat mistig. De opkomende zon had zich verscholen achter een hoop wolken en terwijl ik naar de hei fietste, wist ik niet zeker of dit nou echt wel een goed idee was. Al mijn twijfels verdwenen eigenlijk gelijk toen ik aankwam. Niet alleen genoot ik óntzettend van het foto’s maken, ook de buitenlucht en het wandelen lieten me zo ontspannen en genieten, dat ik nog steeds met een fijn gevoel aan die ochtend terug denk. Dan nu de foto’s.

dsc02305dsc02283-2dsc02372-2dsc02331

En toen de zon doorbrak, leek de hei van goud. Wauw, wat was dat een prachtig moment.

dsc02349dsc02359dsc02438

dsc02479dsc02485dsc02585dsc02604-2

Ik heb uiteindelijk drie uur op de hei gewandeld en geen minuut wilde ik terug. Totdat de batterij van mijn camera het begaf en ik toch maar besloot terug naar huis te gaan (ik had het ondertussen ook wel echt koud gekregen).

Ondanks de kou, raad ik iedereen aan om eens vroeg op te staan en naar buiten te gaan. Het maakt niet uit waar, want overal kun je zien hoe de dag langzaam begint. Hoe de zon opkomt, hoe de wolken bewegen en hoe de wereld ontwaakt. Ik beloof jullie dat het de moeite waard is.

 

Heel veel liefs,

Ilse

 

 

 

8 gedachtes over “7.30 am photos

Geef een reactie

