En dan is het toch eindelijk Herfst!

header

Herfst. Ja, mijn favoriete seizoen is weer aangebroken en ik moet eerlijk zeggen dat ik er al een lange tijd naar uit kijk. Ik moet zelfs bekennen dat zodra ik het ook maar even koud had (ja, ook in de zomer) gelijk een trui aantrok en met een kop thee onder een deken ging liggen, om zo maar het herfst gevoel te krijgen. Dit werkte natuurlijk niet, want hoe, over het algemeen, slecht onze zomer ook was, zó koud was het ook weer niet. Al snel was het veel te warm om in een trui rond te zitten en was ik toch genoodzaakt mijn trui in te ruilen voor een jurkje. Toch jammer.

Maar nu kan het wel! 

Ik ben een echte herfst-gek en kan me er helemaal over opwinden. De afgelopen dagen, nee weken, bleef ik maar tegen mijn mama zeggen hoeveel zin ik in de herfst had en waarom ik het zo een fijn seizoen vind. Nu kan ik dan eindelijk zeggen dat het officieel herfst is en ik ben zo opgewonden als een klein kind voor Sinterklaas.

Nu moet ik mezelf natuurlijk wel beargumenteren, want waarom word ik zo blij van de herfst? Ik ga dat zeker even toelichten in dit artikel. Ook heb ik velen sfeer foto’s van Weheartit gehaald om zo ook te laten zien waarom ik zo van de herfst hou, dit omdat naar mijn mening foto’s toch echt meer kunnen zeggen dan woorden.

autumn-1

Warme, cozy, truien. Sweater weather. Ik ben dol op truien die zacht, warm, en vooral lekker groot zijn. Herfst (en winter) zijn dé seizoenen voor truien. De temperatuur daalt, de verwarming op school staat vaker niet dan wel aan en de fijnste truien komen in de winkel te liggen. Ja, ik ben echt wel dol op truien.

autumn-2

De kleuren! Herfst in kleuren is voor mij; oranje, rood, geel en een warme bruine kleur. Zelf ben ik dol op deze kleurencombinatie en straalt het altijd iets knus uit. Ik vind het heerlijk om, vooral, tijdens de herfst het bos te verkennen. Ik vind het prachtig om te zien hoe natuur verandert en de bladeren van de bomen langzaam verkleuren.

autumn-3

Het koude weer! Ja, misschien verbaasd dit je. Mijzelf ook wel een beetje. Toch is het zo. Toen ik bezig was dit artikel te schrijven en ik een lijst creëerde met mijn favorieten dingen van de herfst, kwam ik er toch achter dat het koude weer fijne momenten met zich meebrengt. Denk aan een koude, donkere avond. Ik zelf hang fairy lights op, brand een paar kaarsen en nestel mezelf onder een warm dekentje op mijn bed. Ik zelf ben dol op zo’n avond en geniet volledig. Zo’n avond wordt toch mede mogelijk gemaakt door het koude weer!

autumn4

Dan nu de volledige lijst van waarom ik van herfst hou! En Engels omdat ik dan een beetje cool over kom. (grapje natuurlijk (Engels is gewoon naar mijn mening een mooiere taal))

IMG_4799.JPG

het woordje cinnamon wilde niet meewerken, excuses.

En, al net zo enthousiast als ik? Gelukkig wordt het weer al steeds herfstachtiger en kunnen we het herfst gevoel nu echt gaan kweken, want de nazomer duurde láng en ja daar heb ik over geklaagd als echte herfst-fanaat.

Geniet van de herfst iedereen!

Heel veel liefs,

Ilse

p.s. Even nogmaals voor de duidelijkheid en omdat ik absoluut niet wil pronken met andermans kunsten: de foto’s die ik deel in dit artikel (behalve het lijstje) zijn niet die van mij, maar heb ik allemaal van Weheartit gehaald.
Ook nog eens benieuwd naar mijn account op Weheartit? Die kun je hier vinden.

 

11 gedachtes over “En dan is het toch eindelijk Herfst!

Geef een reactie

