Zonnestraaltjes

img_3743

Positief in plaats van negatief. Fijne momenten in plaats van degene die je rot laten voelen. Goede dagen in plaats van de slechte. Ik heb geleerd hoe belangrijk het is om in je leven te blijven focussen op de gelukkige momenten. De momenten waar je aan terug denkt met een kleine lach op je gezicht.

De reden van dit artikel is mijn eigen golf van negativiteit, die ik (gelukkig) voor maar een paar dagen had. Toch liet het me weer stil staan bij een les die ik door de jaren heen heb geleerd. Je kunt wel blijven stil staan bij de slechte dingen in het leven, de momenten die je liever wilt vergeten, maar zo blijft je leven ook stil staan. Je zult alleen maar in die negatieve sleur blijven en dat is niet iets wat je wilt, toch?!

Daarom dit artikel; zonnestraaltjes. Vandaag deel ik jullie mijn zonnestraaltjes, de dingen die mij de afgelopen tijd een lach en een fijn gevoel bezorgden. Dit artikel is ervoor om mijzelf te laten focussen op de goede dingen in het leven. Ik hoop ook dat ik jullie hiermee kan aansporen om stil te staan bij fijne herinneringen/momenten, net zoals ik dat vandaag even deed.

– Na een hele dag vol stressmomenten in je bed neerploffen en, zo moe als je bent, gelijk in slaapt valt en ook nog eens de volgende dag zonder stress wakker wordt!

– Super gezellige catch-up dag met een vriendinnetje dat ik veel te weinig zie

– Heerlijk uit eten met  mijn familie waar de hele avond werd gekletst, gelachen en fijne herinneringen werden opgehaald

– De trein halen!

– Wakker worden om 6:10 maar wel met dé mooiste zonsopgang die ik sinds tijden heb gezien

– Heel Holland Bakt kijken met mijn mamsie

Vakantie foto’s terugkijken, zoals degene aan het begin van dit artikel die ik heb gemaakt tijdens mijn vakantie met zusterlief in Milaan!

Hoe klein sommige van deze momenten ook zijn, ze waren positief en lieten me gelukkig voelen. Het gaat er voor mij ook niet om hoe groots momenten zijn, juist de kleine dingen in het leven kunnen mij ontzettend goed doen voelen.
Ik wil overigens absoluut niet beweren dat ik een expert ben, maar ik deel graag mijn eigen ervaringen met jullie in de hoop dat ik jullie misschien kan helpen het leven nóg positiever aan te pakken.

Ik ben van plan zo’n soort artikel als dit vaker te plaatsen om te blijven focussen op positiviteit. Ik hoop dat jullie het leuk vonden en jullie misschien zelfs wel heb geïnspireerd om ook jullie zonnestraaltjes te delen. Zo ja, deel je fijne momenten van de afgelopen tijd dan zeker in een reactie!

Veel liefs (& positiviteit),

Ilse

 

 

 

 

 

 

10 gedachtes over “Zonnestraaltjes

  1. Een beetje vergelijkbaar met mijn laatste post, waarin ik ook oproep de positieve aspecten meer te waarderen en minder te vitten op de negatieve aspecten. Waarom stilstaan bij iets negatiefs als er zoveel positiefs is? Trek je aan het positieve op, dat maakt het leven zoveel beter. Ik heb zelf ook een negatieve periode meegemaakt en die duurde helaas niet een paar dagen of weken en daar heb ook ik veel lering uit getrokken. Toffe blog!

    Like

    • Helemaal met je eens en ik ben blij dat er steeds meer van dit soort artikelen komen. Mij helpt het altijd wel om te horen dat je toch echt je eigen geluk in je handen hebt. Dat je zelf bepaalt of je stil staat bij het positieve of bij het negatieve. Dank je wel voor je reactie!

      Like

  2. je kunt van zoveel kleine dingen vrolijk worden! Ik zat gister te denken aan al het negatieve wat in het nieuws verteld wordt. Het lijkt me wel wat om een jaar lang niets van het nieuws mee te krijgen haha! Want stiekem ga je wel nadenken over al die nare gebeurtenissen in de wereld. Het zou fijn zijn als dat al een zorg minder was 🙂

    Like

    • Ik ken dat gevoel. In het nieuws is de focus eigenlijk altijd op al de negatieve gebeurtenissen in de wereld. Zou wel tof zijn als het nieuws voor de verandering eens alleen maar positieve gebeurtenissen zou delen. Zou inderdaad zeker een zorg minder zijn! Bedankt voor je reactie 🙂

      Like

  3. heel fijn zo’n artikel. Zonnestraal momentjes waren voor mij deze week; goed gelukte pasta, het schetsen van mijn huisgenootje voor school, een plaat vinden van Madonna in een vintage winkel, in mijn hangmat liggen , en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    het is inderdaad belangrijk om van de kleine dingen te genieten. ik vind het bijvoorbeeld ookal heel fijn om zo’n artikel te lezen, dat vrolijkt mijn ochtend zeker op!

    liefs joelle

    Like

Geef een reactie

